סגולת הטקסט

סגולת הטקסט



צוּרַת הָאוֹתִיוֹת אֵינֶנָּה סְתָם צִיּוּר שֶהִמְצִיא מִישֶהוּ, אֶלָּא קְשָרִים בֵּין כּוֹחוֹת רוּחָנִיִּים, מַנְגְּנוֹנִים שֶל שוֹרֶש גָּבוֹהַ, סִימָנִים שֶמוֹסְרִים מַהוּת פְּנִימִית, הַמַּזְמִינָה בָּאָדָם תְּגוּבָה מְיוּחֶדֶת כְּלַפָּיו. )הרב מיכאל לייטמן "אור ונקודה")

* * * * * 

צריכים להשתדל כמה שיותר עמוק להתחבר עם הטקסט, קצת בהרגשה, קצת בהבנה, להיות סתם בדבקות כמו קטן שנדבק לגדול. ("סגולת הטקסט" סגולה 5" להתחבר דרך הטקסט)



הרב ד"ר מיכאל לייטמן בתוכנית הטלוויזיה "בוקר אור"
-
הַמְקוּבָּל מִתְגַּלְגֵּל וּבָא לָעוֹלָם,
לא לְצָרְכֵי עַצְמוֹ,
אֶלָּא יֵשׁ לוֹ תַּפְקִיד מְיוּחָד
לִבְנוֹת אֶת הַמַּעֲרֶכֶת,
כְּדֵי לְקָרֵב אֶת הַמְּאוֹרוֹת הָעֶלְיוֹנִים לְדוֹרוֹ -
לִהְיוֹת הַמְקַשֵּׁר בֵּין הָאוֹר הָרוּחָנִי,
לְבֵין הָאֲנָשִׁים שֶׁנִּמְצָאִים בַּדַּרְגָּה הַגַּשְׁמִית,
בְּנִיתּוּק מֵהָאוֹר הַזֶּה.

לַמַּעֲרֶכֶת הַזאת יֵשׁ מַדְרֵגוֹת רַבּוֹת,
וְהַמְּקוּבָּלִים פּוֹעֲלִים בְּצוּרָה שִׁיטָתִית.
הַמְּקוּבָּל לא עוֹשֶׂה שׁוּם דָּבָר סְתָם.
אֶלָּא בְּכּל דָּבָר הוּא מְקַבֵּל רְשׁוּת מִלְּמַעְלָה.
וְאָז הוּא מֵכִין אֶת עַצְמוֹ מִלְּמַטָּה,
לִהְיוֹת מוּתְאָם לָדוֹר שֶׁלּוֹ.

וְעַד שֶׁהוּא לא מְסַיֵּים אֶת כּל הַתַּהֲלִיךְ
שֶׁל בְּנִיַּית יְרִידַת הָאוֹרוֹת לְמַטָּה,
לָעוֹלָם הַזֶּה,
בְּהֶתְאֵם לְצָרְכֵי הַדּוֹר,
הוּא לא מַרְגִּישׁ אֶת עַצְמוֹ,
שֶׁסִּיֵּים אֶת תַּפְקִידוֹ.


 
*****

משלים וכתבי מקובלים
כל מה שאומר אדם שנמצא בקדושה, היינו ברצון להשפיע, הוא אומר מתוך ההשגה שלו, מתוך ההרגשה שלו, מתוך שהייתו ברצון להשפיע. זה לא בא לו מעצמו, אלא מפני שהרצון לקבל שלו התקדש, היינו קיבל את תכונת ההשפעה, נמצא בתכונת ההשפעה, אז זה מה שהוא מרגיש.
לכן המקובל מרגיש איזה ביטוי של הבורא בו. והוא מעביר את זה אלינו בצורות שלא הוא מוליד אותן, זה לא בא לו סתם. אלא אותה צורת הבורא שהתגלתה בו עכשיו מזמינה בו כזה ציור, כזאת תמונה ואז הוא מעביר אותה אלינו.
לכן אנחנו צריכים להשתמש ולהידבק בכל המשלים הללו. וגם אם עכשיו אנחנו לא מבינים אותם, אני מבטיח לך שבבוא הזמן אפילו גם אתה תבין, וגם אתה תגיע לאותו מקום וגם לך יהיה בדיוק אותו המשל, אותה התמונה, אותה הצורה ואותו הביטוי.
לכן המקובלים מבינים זה את זה, אבל אנחנו לא מבינים אותם. אבל ככל שאתה נדבק למה שהם אומרים, זהו. (הרב מיכאל לייטמן 30.05.2011)


*****

ספרי הקבלה מלאים דוגמאות גשמיות, אבל צריך ללוות אותם בהסבר נכון של שורש וענף. כי עד שהאדם לא מגיע לפקיחת עיניים, הוא כל הזמן נמצא במלחמה עם עולם הדמויות שסביבו, כדי להעלות את המחשבה והדמיון שלו לעולם הערכים.
("ספרי קלה אמיתיים", ספר אמת 7: מחשבה ושמיון בעולם הערכים)



סִפְרֵי הַקַבָּלָה

הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיעור תע"ס 13.10.06

-

בִּזְמַן הַבְּרִיאָה,
נִבְרָא הָרָצוֹן לְקַבֵּל,
-
וְיַחַד עִם בְּרִיאָתוֹ,
נִבְרְאָה הַמַּעֲרֶכֶת
אֵיךְ הָרָצוֹן יִתְקַלְקֵל

וְאֵיךְ הוּא יִתָּקֵן.

וּבְאוֹתָהּ הַמַּעֲרֶכֶת
כְּבָר מוּשְׁרָשׁ,
שֶׁיִהְיוּ מְקוּבָּלִים,
שֶׁיִכְתְּבוּ סְפָרִים,
-
שֶׁבְּצוּרָה כַּזאת
הַיְּדִיעוֹת עַל הָרוּחָנִיּוּת
יַגִּיעוּ לָאָדָם,
וְהוּא יִשְׁתַּמֵּשׁ בַּסְּפָרִים
כְּדֵי לַחְזוֹר לַשּׁוֹרֶשׁ.


*****

כל אות ואות היא סימן או אופן איך להשפיע טוב לכולם, כולל כל שילוב מסוים בין האותיות. כל האותיות מסמלות את חומר הרצון לקבל, החומר הטבעי שלנו, שעובדים עמו בצורת הרצון להשפיע. מהשינויים האלה נוצרות האותיות. ("סגולת הטקסט" סגולה 6" צורת הואותיות)

 

*****

ראשׁ דְּאָרִיך אַנְפִּין

הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיעור תע"ס 13.10.06 

-

מַעֲרֶכֶת ראשׁ דְּאָרִיךְ אַנְפִּין
עוֹבֶדֶת כְּדֵי לְהַשְׁפִּיעַ אוֹרוֹת,
לִהְיוֹת לָנוּ הַמַּשְׁפִּיעַ.

וְאִם הָאָדָם רוֹצֶה לִהְיוֹת הַמַּשְׁפִּיעַ,
כְּמוֹ הַמַּעֲרֶכֶת הַזאת,
לִהְיוֹת הַחֵלֶק הַפָּעִיל בְּתוֹכָהּ,
-
אָז הוּא לוֹמֵד אֶת חוֹכְמַת הַקְבָּלָה
כְּדֵי מִתּוֹךְ הַלִּימוּד הַזֶּה
לְהָבִין אֶת הַפְּעוּלוֹת שֶׁל הַמַּעֲרֶכֶת,
אֵיךְ הִיא עוֹשָׂה אֶת הַהַשְּׁפָּעָה. 


*****

יָקָר מִפָּז
ספר 'זוהר לעם', פרשת ויצא, מאמר: "ב' המקלות", אותיות שמ"א-שמ"ב

כּל הַדְבָרִים
בּחוֹכְמַת הַקַבָּלָה
כּוּלָם הֵם דְבָרִים
עֶלְיוֹנִים וִיקָרִים.
וְכל מִילָה וּמִילָה
שֶכְּתוּבָה בָּה,
יְקָרָה הִיא מִפְּנִינִים.
וְכל חֲפָצִים
לא יִשְתָווּ לָה.
וְכל הַטִיפְּשִים
אֲטוּמֵי הַלֵב,
כְּשֶרוֹאִים
דִבְרֵי הַחכְמָה,
לא דַי לָהֶם
שֶאֵינָם יוֹדְעִים,
אֶלָא עוֹד אוֹמְרִים,
שֶהֵם דְבָרִים
נִשְחָתִים,
דְבָרִים שֶאֵין בָּהֶם
תוֹעֶלֶת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה